poniedziałek, 14 grudnia 2015

Jak to jest zrobione: zakładka.

Miałam kilka zapytań odnośnie jak robię zakładki, więc pokazuję:)

Lubię wyszywać na kanwie w taśmie, jest po prostu najwygodniej dla mnie. Odmierzam odpowiedni kawałek razy dwa, aby było na zakładke. Wyszywam wzorek.


Potem z jednej strony biała nitką ( 2 pasma muliny) zszywam zakładke ściegiem za igłą, łaczac przód i tył. Białej nitki wcale nie widać. Spód zakładki podwijam, aby nie było widać końców i do środka wkładam wstążkę albo frędzelek. Aaa Jak zszyje prawą stronę to wtedy do środka wkładam filc, taki troszke sztywniejszy, choć najlepiej wychodzi jak do środka włożymy taki ocieplacz do kurtek, można kupić na metry, po przeprasowaniu żelazkiem troszkę "puchatość" się zmniejsza i wtedy wygląda to super. Jednak ocieplacz już dawno mi się skończył, a mam filc więc tego używam, ale zakładka wtedy jest mniej puszysta, jednak można ją prać i nic się nie stanie.



Można od razu włożyć filc i dopiero później zszywać.




Zakładka gotowa, jeszcze prasowanko i KONIEC.


Mam nadzieję, że napisałam zrozumiale, jak co to proszę pytać:)

A ja mam pytanie odnośnie frędzelków, gdzie można tanio kupić, bo jakoś nigdy te robione z muliny mi ładnie nie wychodzą.
Kanwa ma gęstość 26 oczek( tzn od jednego do drugiego brzegu), niektóre Miśki maja aż 28-30 krzyżyków szerokości, więc improwizowałam i zmniejszałam o te kilka krzyżyków. Moja taśma ma 5 cm szerokości, ale są różne, jednak te szersze jak dla mnie są za duże.  Jednak większość wzorków jest dostosowana własnie to tej szerokości taśmy.

11 komentarzy:

  1. Ja to mam chyba jakąś dziwną gęstość na tej taśmie bo miśki za duże są do niej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakładka jest fajna i wytłumaczenie jej robienia też.Ja nie lubię wyszywać na małych kawałkach bo mi nie wygodnie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Super:) Z pewnością kiedyś skorzystam, bo taśma na zakładki przyleciała do mnie w prezencie imieninowym:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobają mi się Twoje zakladki. Napewno skorzystam z porad.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny kursik! Podobają mi się zakładki haftowane na taśmie (te ozdobne brzegi), choć okropnie mi się na niej wyszywa. Nie wiem, jak utrzymać to w rękach...Raz tylko haftowałam taśmę na ręcznik... ale takie zakładki bardzo mnie kuszą i pewnie skorzystam z kursiku. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietna zakladka. Fajny kursik. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za wyjaśnienie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczne te zakładki! uwielbiam te miśki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam na bloga w całości poświęconego wzorom/schematom haftu :)

    http://skarbnica-wzorow-haft-krzyzykowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Tworzysz przepiękne rzeczy! Zapraszam również do siebie na www.skladrekodziela.blox.pl
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń